Clockify CEO'su Nenad Milanovic, Nathan Latka'ya karşı - Podcast Transkripti

Nathan Latka ve önyüklemeli SaaS girişimi Clockify.com - Nenad Milanovic'in kurucusu Anothor süper ilginç röportajı. Zevk almak!

0:01

Nathan Latka

Herkese merhaba. Bugünkü konuğum melanomda tanınıyor. O bir girişimci. Mühendislik ve yazılım geliştirmede 15 yıllık yönetim tecrübesi. Oclock'un kurucusu. Dünya çapında bir milyondan fazla kullanıcısı olan bir zaman izleme yazılımıysam. Şirketi, yazılımları, hizmet çözümlerini yansıtıyor. Ama aynı zamanda kendi ürünleri var ve teknoloji girişimlerine yatırım yapıyor. Hemen şimdi. Bizi zirveye çıkarmaya hazır mısınız?

0:23

Nenad Milanovic

Evet. Teşekkürler. Bana sahip olduğun için teşekkürler

0:25

Nathan Latka

Öyleyse açık konuşayım C oing Tüm saas projelerinizi tutan bir ajans gibi mi?

0:31

Nenad Milanovic

Hemen hemen. Evet. Tamam. Holding şirketi

0:33

Nathan Latka

Ve saat ify dot me senin en büyüğün.

0:36

Nenad Milanovic

İyi evet. Demek istediğim, saat, şu anda portföyümüzü geliştirdiğimiz tek başarılı ürün bensem

0:42

Nathan Latka

Ya tüm başarısızlıklar hakkında konuşmalıyız ya da sadece tek başarıya odaklanmalıyız. Oranı sorayım. O halde buna karşı kaç tanesi başarısız olursam saate odaklanacağız? Başarı

0:52

Nenad Milanovic

Sekiz. Başarısızlık.

0:55

Nathan Latka

Bunu sevdim. Pekala, saat hakkında konuşalım. Eğer ben şirket ne yapıyor? Nasıl para kazanıyorsun

0:59

Nenad Milanovic

Demek istediğim, zaman izleme yazılımı, değil mi? Oldukça iyi bilinen bir kavram. Ve, uh, çalışma alanı için abonelik ücretlendirerek para kazanıyoruz. Bulutta ayda 10 ve 30 dolar eder ve ayrıca, maliyeti önemli ölçüde daha yüksek olan, kendi kendine barındırılan bir kurumsal sürümümüz de vardır, çünkü her zaman büyük bir müşterimiz olduğunda, özelleştirmemiz gereken bazı özel ihtiyaçları vardır. . Yani gelirlerimizin% 80'ini burada kazanıyoruz.

1:30

Nathan Latka

İlginç. Öyleyse, eğer alırsanız, şirket bazında değil, şirket bazında değil, logo bazında aylık veya yıllık olarak size ödeme yapan ortalama müşterilere bakarsanız, bu sayı kaç olur?

1:39

Nenad Milanovic

Yani bulutta, ortalama müşteri ayda 1919 ila 19 dolar. Ve, uh, evet, Konu Enterprise Edition olduğunda, bu önemli ölçüde daha da artıyor, yani bu yüzden bunu, uh, bu ortalamaya çekmeyeceğim.

1:59

Nathan Latka

Ancak gelirin% 80'inin kurumsal kohorttan geldiğini söylediniz. Doğru. Peki kurumsal kod nedir? Bunun hakkında bir saniye konuşalım. Kurumsal çekirdek. Ortalama bir ayda ne kadar ödüyor.

2:09

Nenad Milanovic

Evet, 450'de başlıyor. Kendi başıma olursam, şirketinizin saati kullanması için ödemeniz gereken asgari tutar budur.

2:17

Nathan Latka

Sunucu.

2:18

Nenad Milanovic

Ama dediğim gibi, ortalama ortalama miktar bundan çok daha büyük.

2:24

Nathan Latka

Tamam. Şey, bu yüzden biraz yardıma ihtiyacım var. Bunu anlayın ki sorularımı çerçeveleyebileyim, değil mi? MBS'ye aylık 19 dolarlık planlar satıyorsunuz ya da kendi sunucu planlarına göre ayda 450 dolar satıyorsunuz. Veya bundan çok daha pahalı bir şey satıyorsunuz. Çok fazla, çok daha büyük işletmeler. Hangisi o? Demek istediğim, ana grubunuz.

2:44

Nenad Milanovic

Evet. Yani? Yani, en büyük gelirin nereden geldiğine göre bir ana kohort tanımlarsanız, bu büyük girişimdir. HB ve benzeri şirketler

2:55

Nathan Latka

İleri. Tamam. Ve ortalama olarak, bu işletmeler size saat için yılda ne kadar ödüyor? Eğer ben

3:00

Nenad Milanovic

Şey, bu genellikle yüz binlerce dolar.

3:03

Nathan Latka

Pekala, 100.000 dolar nedir? Adil bir ortalama mı?

3:07

Nenad Milanovic

Bundan daha fazlası. Bu yüzden bunun ayrıntılarına gerçekten giremiyorum

3:12

Nathan Latka

Belirli bir müşteri hakkında konuşmak istemiyorum ama 100 bin mi yoksa 900 bin mi olduğunu anlamıyorum, değil mi? Yani, genel olarak

3:17

Nenad Milanovic

Konuşursak, 900 bin olabilir. Buna sahibiz ya da 150 bin olabilir. Ne

3:24

Nathan Latka

Ortalama mı? Bu yüzden her müşteriye gitmek istemiyorum çünkü vaktimiz yok. İşletmelerdeki ortalama. Nedir? 200. 300 mü? 400?

3:30

Nenad Milanovic

Üzgünüm. Bu bilgiyi ifşa edemem.

3:32

Nathan Latka

Neden kurumsal çekirdeğinizdeki bir ortalamayı açıklayamıyorsunuz? Belirli bir müşteriden bahsetmiyoruz.

3:36

Nenad Milanovic

Genelde bu verileri iletmiyorum, yani tipik olarak ne söyleyeceğimi ve neyi söyleyemeyeceğimi biliyorum. Yani, bu maalesef size tam olarak veremeyeceğim şeylerden biri.

3:49

Nathan Latka

Numara. İyi değilim. Bana zaten 100 ile 900 arasında olduğunu söyledin, değil mi? Demek istediğim, sizden temelleri zaten paylaşmış olduğunuza dair biraz daha özgüllük istiyorum. Neden ortalamayı paylaşmıyorsun?

4:00

Nenad Milanovic

Dediğim gibi, elimde sadece söyleyebileceğimi bildiğim ve olmadığım diğer şeylerin bir listesi var.

4:08

Nathan Latka

İçin mi çalışıyorsun? Biri için mi çalışıyorsun? Bu senin şirketin değil mi?

4:13

Nenad Milanovic

Benim şirketim. Şirketin% 100 sahibiyim.

4:17

Nathan Latka

Tamam, dinle, o mahkemenin ne tür bir şey olduğunu bilmeden sorular sormak için elimden gelenin en iyisini yapacağım. Bu yüzden, şirketi kurduğunuzda bize buradan arka plan hakkında daha fazla bilgi verin. Hangi yıl?

4:26

Nenad Milanovic

Yani öyleydi, uh sanırım gerçek öğle yemeği Ağustos 2017 idi ve biz onu Mart ayında inşa etmeye başladık. Öyleyse diyelim ki, evet, ilk sürümü yayınlamamız dört ayımızı aldı. Bu nedenle, Ağustos 2017'nin ürünü gerçekten üründe yayınladığımız doğum günü olduğunu söyleyebilirim.

4:47

Nathan Latka

Avlanmak. Tamam. Ve takımınız bugün ne diyor? Üründe kaç kişi var?

4:51

Nenad Milanovic

Sınıflandırılmamış. Şimdi yaklaşık 70 kişi var.

4:55

Nathan Latka

70 Evet. Ve arıza nedir? Kaç mühendis var?

5:00

Nenad Milanovic

Yaklaşık yarısı. Yani güzel bir şey etrafında. İnsanlar mühendislik ve kalite güvencesi veya ön uç

5:09

Nathan Latka

Ve fiyat noktalarınız var mı? Kurumsal bir fiyat noktanız varmış gibi geliyor. Bir çeşit satış hareketin var. Bill, SDR'den biri iki A iki CS temsilcisi var mı? Sistem kurulu ya da yok.

5:20

Nenad Milanovic

Pekala, biz yapmıyoruz Kurumsal sürüm için bu kadar çok soru alamıyoruz. Yani tipik olarak, bu destek ekibimizden geçerse, tüm satışları yapacak olan benim. Yani, birisinin kurumsal anlaşmaları tartışacağı tek kişi benim.

5:43

Nathan Latka

İle. Tamam, peki, o zaman, bunu akılda tutarak, uh, bir ton 100.000 $ artı bir CV işleyemezsiniz. Hesapların tümü dokunmayı gerektirir. Ve onları idare eden tek kişi sizseniz, bir sınırınız var. Ayda kaç tanesini halledebilirsiniz?

5:57

Nenad Milanovic

Şey, uh, dediğim gibi, demek istediğim, nitelikli bir ipucu olarak kabul edilebilecek haftada bir telefon görüşmesi yapabilirim.

6:07

Nathan Latka

Kurumsal ve kurumsal düzeyde bir lider.

6:09

Nenad Milanovic

Evet. Evet, ortalama olarak haftada bir telefon görüşmesi yapmam, ürünün demosunu yapmam ve aslında şirket içi zamanlı izleme çözümüne yatırım yapmayı düşünen insanlara göstermem.

6:25

Nathan Latka

Ve böylece 2017'den beri. Ne? Birkaç avuç kapattın. Bu 234 veya onun gibi bir şey?

6:30

Nenad Milanovic

Genelde ayda bir kurumsal hesabı kapatırdık.

6:34

Nathan Latka

Yani beş arama yapıyorsun ve bunlardan birini kapatıyorsun. Yani 100.000 $ artı

6:40

Nenad Milanovic

Seviye? Bunu söyleyemem çünkü destek e-postamıza ve satış e-postamıza giden birçok soru alıyoruz. Yani 100 kişiden birinin benimle konuşmaya geldiğini söyleyebilirim, değil mi? Yani? Yani Hayır, değil. O kadar bitirme değil, değil mi? Sadece ben buyum

6:58

Nathan Latka

Ben sadece size kurumsal satışları kimin yaptığını sordum. Ve dediniz ki, kurumsal satışları yapan tek kişi sizsiniz, bu doğru mu?

7:05

Nenad Milanovic

Öyleyse nasıl çalıştığı, birisinin e-postalarının web sitesinde olduğu e-postadır. Aynı zamanda satış ekibi olan destek ekibimize gider. Ama bir e-posta tarzı, değil mi? Bu yüzden tipik olarak başlangıç noktalarının başlangıç şekillerini açıklarlar. Ve tipik olarak insanlar buna devam etmezler. Ve sonra yaparlarsa ve eğer, bizi gerektiren bu tür rakamlar hakkında konuşmak konusunda rahatlarsa, aslında, uh, bir hesapta bu kadar zaman geçirmemizi uygun hale getirebilir. Bana gelen bu. Ve tipik olarak bu sadece, uh, haftada sadece 11 çağrıdır.

7:48

Nathan Latka

Ve bunlar girişimcilik. Kurumsal kohortunuz Büyük 100.000 $ artı bir CVS?

7:54

Nenad Milanovic

Tipik olarak, evet.

7:56

Nathan Latka

Evet. Böylece bu benim açımdan geri döndü. Haftada bu aramalardan birini yapıyorsanız, nasıl, nasıl? Ben de kapattın dedim. Her ay bunlardan birini kapattığını söylemiştin. Ayda beş yapıyorsanız ve ayda bir kapatıyorsanız, bu, kurumsal kohortunuzda% 20'lik bir kapalıdır. Bu doğru mu?

8:10

Nenad Milanovic

Peki, huninin o kısmına bakarsak ve huninin hemen hemen son kısmıysam, bu doğru olur. Ancak bu şekilde gözlemleyebiliriz çünkü çok daha fazla ipucu var. Sen

8:23

Nathan Latka

Biliyorum, beni yanlış anlıyorsun ve ben sadece Enterprise için nitelikli adaylarınızdan bahsediyorum. Sizin desteğinizde hiçbir şeye dönüşmeyen binlerce ipucu umursamadığım her şeyi umursamıyorum. Nitelikli kurumsal liderlerden bahsediyorum. Bu da bunlarla ilgilenen tek kişinin sen olduğunu ve haftada 11 ile uğraştığını söyledi. Yani ayda beş. Ve ben sadece soruyorum, değil mi? Beş ayda bunlardan birini kapattığını söylemiştin. Bu, kuruluşunuzda% 20 kapanma oranı olacaktır. Nitelikli potansiyel müşteriler.

8:50

Nenad Milanovic

Peki, huninin o kısmından gözlemlemek isterseniz, sanırım bu evet olur,

8:55

Nathan Latka

Yapacağız. Kurumsal potansiyel müşterileriniz, masanız dışında başka bir yere gider.

8:59

Nenad Milanovic

HI-hı. İyi evet. Demek istediğim, eğer kapatırsan, anlaşma mühendisliğe gidecek ve hesaba gidecek.

9:06

Nathan Latka

Yani, anlaşmayı kapatmadan önce. Sahip olmadığın tek erkek kıyafeti sensin. Gelen satış ekibi, temel artı komisyonun olduğu kurumsal hesaplara ve CS temsilcisi çağına yönelik bir SDR'ye odaklandı.

9:17

Nenad Milanovic

Hayır, bizde yok.

9:18

Nathan Latka

Evet. Bu yüzden sensin. Sen erkeksin. Sen yağmur yağıcısısın.

9:22

Nenad Milanovic

Pekala, eminim daha iyi biri bunu yaparsa gelişebiliriz, ama, uh, şu anda sadece ben varım ve bu oldukça iyi gidiyor. Demek istediğim, ücretsiz kullanımda gerçekten çok iyi bir değerimiz var ve bu birçok kullanıcıyı çekiyor

9:39

Nathan Latka

Ayda 19 dolardan. Plan?

9:41

Nenad Milanovic

Bilmiyorum. Ayrıca tamamen ücretsiz olan bir planımız da var. Ve istediğiniz kadar kullanıcı kaydedebilirsiniz. Yani, uh,

9:50

Nathan Latka

Benimle bunun üzerinden konuş, doğru mu? Demek huninin tepesi bu. İnsanlar nasıl? İnsanlar sizi ilk etapta nasıl buluyor?

9:55

Nenad Milanovic

Yani, zaman takibi yazarsanız, Google'da birinci olacağız. Yani, zaman izleyici yazarsanız, Google'da birinci olacağız. Dolayısıyla, Google'daki bu konumla, en üst sıralarda yer almamız çok kolay.

10:07

Nathan Latka

Sadece Google'a zaman takibi yazın ve reklam sonuçlarını atlayın. Zaman takibini nokta co geçiş nokta com zap kulağı görüyorum ve sonra dördüncü noktayı sınıflandırıyor ve dördüncü spotun size çok fazla trafik sağladığını mı söylüyorsunuz?

10:19

Nenad Milanovic

Şey, uh, tipik olarak, burası ilk noktadır, bu yüzden sanırım bulunduğunuz yerden baktığınızda biraz farklı olduğunu tahmin ediyorum.

10:28

Nathan Latka

Şimdi.

10:30

Nenad Milanovic

Evet, ama ortalama olarak pozisyonumuz 1.2 veya bunun gibi bir şey.

10:35

Nathan Latka

Ancak bu çoğunlukla organiktir.

10:38

Nenad Milanovic

Evet, yani, reklama 0 dolar harcıyoruz ve evet, trafiğimizin çoğu bu. Ve dönüşüm hunisinin en tepesindeki ipuçlarımızın çoğu arama motorlarından geliyor.

10:49

Nathan Latka

Biliyorsun, etkileyici. Yani etkileyici. Alexa sıralamanız da gerçekten yüksek. ABD'de 9700 trafik sıralaması Geçen ay 48.210 kişi kaydolduğundan, kayıt düğmelerinizin altındaki küçük pencere öğeniz. Aracı kullanan özgür insanlar. Evet, bu gerçekten harika. Peki nasılsın? Demek istediğim, orada yerleşik bazı dersler var, değil mi? Peki, SDO perspektifinden nasıl bu kadar iyi bir sıralama elde ettiniz? Bu, gerçekten iyi olduğun bir şeye benziyor mu?

11:12

Nenad Milanovic

Hayır, yani bizim gerçekten seo analizini yaparsan yaparsın. Google'ın aslında içeriğin en önemli şey olduğunu söylediği sonucuna varacaksınız. Ve bu açıdan harika bir içeriğe sahip olduğumuzdan değil. Bir çeşit makalelerimiz var. Sadece hizmet ve ürün için gerçekten yüksek bir değer sağlıyoruz.

11:36

Nathan Latka

Evet, çok var. Hayır, hayır, hayır, hayır. Üzgünüm ve buna inanmıyorum. Ve sana nedenini söyleyeceğim. En harika ürüne sahip birçok şirket var, ancak kimse onları bilmiyor, bu yüzden önemli değil. Bu yüzden harika içerik oluşturmaları gerekiyor. İnsanların ürünü görmesini sağlamak için harika fare kapanları ve ardından kartopu. Bu yüzden en iyi ürüne sahip olduğunuza inanmıyorum. Ve sihirli bir şekilde, diğer her şey yerine oturdu. Dönüşüm hunisinin üst kısmına sahip olduğunuzdan emin olmak için taktiksel olarak bir şeyler yaptınız.

12:00

Nenad Milanovic

Bu iyi bir varsayım, ama değil. Öyle değil. Mesele şu ki, zaman izleme ürünleri pazarının analizini yaparsanız, aslında ücretsiz sürümdeki ürünümüzün en büyük değeri verdiği sonucuna varmış olursunuz. Demek istediğim, tam anlamıyla 10 dolarlık bir çalışma alanı ve 1000 kişiyi kaydedebilirsiniz. Yani 100 çalışanı olan bir şirketseniz, aylık 10 dolara ek özelliklerle zaman takibi yapabilirsiniz.

12:26

Nathan Latka

Anlıyorsun, sana katılıyorum, değil mi? En değerlisine sahip olduğun konusunda sana katılıyorum. Sana sözüne güveneceğimi söylüyorum. En değerli ücretsiz ürüne sahipsiniz. Ben bununla tartışmıyorum. Tartıştığım şey, en değerli ücretsiz ürüne sahip olabilirsiniz ve yine de kimse sizi bulamıyor. İnsanların sizi bu S eo sıralamasını ve sorduğum şeyi beğenmesini sağlamak için taktiksel şeyler yaptınız. İnsanların gürültü sıralamasında 35. sırada yer almadığını söylediğimde neden gözlerini deviriyorsun?

12:49

Nenad Milanovic

Kulağa imkansız ve çılgınca geldiğini biliyorum, ama aslında S e O'yu yapan sadece bir kişi var. Ve dediğim gibi, eğer analizi yaparsanız, geri bağlantılarımızı saymak için bu araçlardan birini kullanırsanız ve diğerleri gibi insanların odaklandığı bu şeyler, göreceksiniz ki biz bu konuda berbat durumdayız. Yani, Google'ın bizim hakkımızda neyi sevdiğini bilmiyorum, ancak çok sayıda insanın kaydolup tekrar geleceğini varsayıyorum. Pekala, varsayım.

13:19

Nathan Latka

Anladım. Bu kabul edilebilir. Bunun bir ortak oyun olmadığını söylüyorsun. Sadece Google, insanların siteye tekrar tekrar gelmeye devam ettiğini ve her ay birçok insanın kaydolduğunu ve bunu sayfa sıralamalarına dahil ettiklerini fark ediyor.

13:29

Nenad Milanovic

Bir çeşit mekanizmaları var. Demek istediğim, sonuca tıklarsanız ve yarım saniye sonra geri tıklarsanız, bunu öğreneceklerdir, böylece gerek kalmaz. Verilerinizi tarayıcınızdan almaları gerekmez. Bunu bilecekler. Sanırım bununla bağlantılı çünkü sahip olmadığımız arka bağlantılarımız yok. Halkla İlişkilerimiz yok. Aslında bizimle temasa geçen ilk kişi sizsiniz.

13:55

Nathan Latka

Bu, oldukça özel bir şey inşa ettiğin için oldukça zeki olduğum anlamına geliyor, değil mi?

13:59

Nenad Milanovic

Öyle. Ama dediğim gibi, kimse, uh, kimse bizim hakkımızda haber yapan büyük bir çıkış yokmuş gibi konuşmuyor kim kim? DSÖ

14:10

Nathan Latka

Basınla ilgileniyor musunuz? Kapsarlar. Nakit yakan bir sürü sermaye toplayan ve kurucuları iflas eden boktan şirketleri kapsıyorlar. Doğru şekilde yapıyorsun, değil mi? Bu yüzden sana sahip olmak istiyorum.

14:19

Nenad Milanovic

Pekala, teşekkür ederim. Sahip olmak

14:21

Nathan Latka

Sen? Tut. Tut. Tut. Sermaye artırdın mı? Botları bağladın mı? Onu seviyorum. Gördün mü, senden çok hoşlanacağımı biliyordum. Bu harika. Öyleyse önyükleme. Um, nasılsın? 2017'de şirketi yeniden kurduğunuzda, orijinal büyümenin yerine orijinali nasıl finanse ettiniz? Bu, Coen gibi başka bir ajans gelirinden miydi?

14:38

Nenad Milanovic

Evet. Öyleyse size şunu söyleyeyim, danışmanlık sektöründe bir projeniz yok. Her zaman, belki bazı şirketlerin her zaman bir projesi olacaktır. Ama bazen bankta bazı insanlar olur, değil mi? Ve o zamanlar, uh, yedek kulübede sekiz mühendis vardı ve onlarla ne yapacağımı bilmiyordum. Ve ben de, Oh, hadi zaman takipçisi yapalım. Yani, uh, bu yüzden ürünü sekiz mühendisle dört ay çalıştıktan sonra piyasaya sürdük ve ilk sürüm aslında oldukça faydalı oldu. Yani elbette arabaydı. Ve herhangi bir ücretli planımız yoktu Ama bizim ve birçok meslektaşımız için yeterince faydalı oldu. Ve bu şekilde var oldu

15:20

Nathan Latka

Ve son üç yılda toplam kaç tane, değil mi? 2017'den beri bugün. Şu anda toplam kaç müşteri hizmet veriyor?

15:26

Nenad Milanovic

Pekala, bulutta sahip olduğumuz aylık aktif kullanıcılardan bahsediyorsak, yaklaşık 600.000'e sahibiz.

15:36

Nathan Latka

Tamam, şimdi ödendi. Bunlar ücretsiz ve ücretli mi?

15:39

Nenad Milanovic

Şimdi, çoğuna para ödenmiyor. Ve, uh, maaşlı müşterilere gelince, biz var, uh bu yoğun. Binlerce, ancak aktif kullanıcılar çok daha büyük. Yani

15:52

Nathan Latka

Tamam. Onlarca deyince paylaşabilir misin? Demek istediğim, 40.000 veya 50.000 gibi konuşarak daha spesifik olarak paylaşabilir misin?

15:59

Nenad Milanovic

Hayır ben özür dilerim. Sadece on binlerce olduğunu söyleyemem.

16:03

Nathan Latka

Tamam, pekala, sorun değil. Temelde bunu doğru alacağım. En kötü durumu doğru alacağım, 10.000 kişi ödüyor. Planın ayda 19 dolar olduğunu söyledin. Bu sizi ikiye çıkarır. Yaklaşık 200

16:13

Nenad Milanovic

1000. Ortalama ortalamayı yapar. Ayda 10 ve 30 dolarımız var, yani ortalama 19.

16:20

Nathan Latka

Güzel. Yine, buradaki en kötü senaryoyu varsayarsak, on binlerce dediniz. Ayda 20 dolarlık minimum hak olan 10.000'in, şu anda size ayda yaklaşık 200 bin gelir sağladığını varsayalım. Bu genellikle doğru mu?

16:32

Nenad Milanovic

Evet, başarılı olduğunu varsaymak güzel.

16:37

Nathan Latka

Bu iyi. Peki son 12 ayda büyüme oranı nasıl görünüyor? Yani bugün 20'nin kuzeyini ararsanız, tam olarak bir yıl önce neredeydik, biliyor musunuz?

16:46

Nenad Milanovic

Yani iş gelirlere gelince ... ... yavaşlamıyor. Bir şeyi ücretlendirmeye başladığımızdan beri, gelirlerimiz neredeyse her ay% 20 arttı. Tamam? Hâlâ öyle. Bu yüzden her ay izliyorum ve yavaşlamayacağını umuyorum ve hala yavaşlamıyor

17:06

Nathan Latka

Aşağı. Hatırlıyor musun? Bunu kafamda o kadar hızlı yapamam, son 12 ayda aylık% 20 büyüme. Yani, bu konuda bana yardım edebilir misin? Peki ne yaptığını hatırlıyor musun? Bir yıl önce?

17:18

Nenad Milanovic

Peki, Nisan 2000 ve 18'de şarj etmeye başladık.

17:22

Nathan Latka

Tamam. Yani nisan. Yani bu tam anlamıyla yaklaşık bir yıl önceydi. Evet. Tamam. Peki, 2018'i kapattığınızda farklı bir soru sormama izin verin, bu altı ya da yedi ay önce olurdu. Ne olduğunu hatırlıyor musun? Ne? Aralık 2018 MRR,

17:37

Nenad Milanovic

Uh, hatırlasam bile söyleyemezdim. Bunu herkese açık bir şekilde anlatın. Tamam, bunu kimse yapmaz. Bu tür bilgiler çevrimiçidir.

17:47

Nathan Latka

Seni dinlemedin Neredeyse 3000 kişinin çalıştığını ve neredeyse her birinin sahip olduğunu göstermeyi dinlemedim. Yani sen sadece eşsiz bir adamsın. Ama işe yaraması hoşuma gidiyor. Tamam,

17:56

Nenad Milanovic

Yani bunun için üzgünüm.

17:57

Nathan Latka

Özür dileme. İyi olduğunu düşünüyorum. Yine de söylemek istediğim şey, son 12 aydır hiç yoktan bir grup sekiz mühendis gittiğinizi ve sıfırdan ayda 200.000 $ 'ın üzerine çıktığınızı söylemek doğru olur. Bu doğru. Harika. Nasıl ödeme yaparsınız? Dönüştürmek için ücretsiz planda ödeme duvarını nereye koymaya karar verdiniz? Biliyorsunuz, her ay ücretsiz kaydolan 42.000 kişi var. Şarj etmeye nereden başlayacağınızı nasıl biliyorsunuz?

18:20

Nenad Milanovic

Yani yaptığımız şey bence oldukça adildi. Yani bununla başladığımız her şey ücretsizdi ve bu da kullanıcıları çekmeye başladı. Her şey hala ücretsiz. Ve Nisan 2017'de, dediğimiz bir dizi yeni özellik ekledik, Tamam, bu bizim şarj edeceğimiz şeyler. Yani eskiden bedava olan hiçbir şeyi elimizden almıyoruz. İşte bazı yeni şeyler. Ve eğer isterseniz, bize ayda 10 dolar ödersiniz ve birkaç ay sonra, aslında, yaklaşık altı ay sonra, dediğimiz başka bir özellik grubu daha ekledik, Tamam, bunlar premium özellikler. Bunlara ihtiyacınız olursa, lütfen bize 30 dolar ödeyin.

18:57

Nathan Latka

Çalışma alanı başına. Tut. Açıkçası, satışa dayalı herhangi bir kullanımınız yok mu? Tüm özellik satışa dayalı

19:07

Nenad Milanovic

Kesinlikle. Dediğim gibi, yüzlerce çalışanınız olsa bile, yine de ayda 30 dolar ödeyeceksiniz.

19:15

Nathan Latka

Tut. 10.000 çalışanım varsa ve tek ihtiyacım olan A P.'nize erişmekse, alabileceğim entegrasyonlar yok. Bunu 0 dolarlık planınızda sıfırda yapabilirim. Evet. Evet. Yani tek istediğim, insanların ayda 10 dolara gitmesinin tek nedeni. Şimdi diyelim ki takımımda hala 10.000 kişi var. Aracı kullanmak için toplam 10.000'in tamamı için ayda sadece 30 dolar ödeyebilirim ve onlar da gizli sayfaları, uyarıları, proje şablonlarını ve başkaları için zamanı alacaktır. Yani koltuk başına olmadığı için 30 dolar. 10.000 kişilik tüm şirket için ayda 30 dolar.

19:51

Nenad Milanovic

Kesinlikle

19:52

Nathan Latka

Benim üzerimden nasıl para kaybetmezsin? 10.000 aktif kullanıcıya hizmet vermek size daha pahalıya mal olur, ardından ayda 30 ABD doları.

20:00

Nenad Milanovic

Belki de işin sırrı, çalışanlarımın çoğunun Sırbistan'da olmasıdır.

20:06

Nathan Latka

Oh hayır. 10.000 aktif kullanıcıya hizmet vermek için AWS'de satılan malların maliyeti.

20:14

Nenad Milanovic

Hayır! Belki JPEG veya başka bir şey gibi görüntüler sunuyorsanız. Ama eğer gerçekten zamanı takip ediyorsanız, tüm bu zaman girişleri gerçekten küçüktür. İşlem.

20:24

Nathan Latka

Sana bir soru sorayım. İşlem yaptığını söylemiştin. Burada yıllık 100.000 $ için seçeneğiniz yok. Ama sen bana yıllık 100.000 dolarlık anlaşmalarından bahsetmiştin. Peki insanlar ne satın alıyor? En pahalısı ise yılda 200.000 dolar, en pahalı planlamanız ayda 450 dolardır.

20:39

Nenad Milanovic

Evet, ama kendi kendine barındırılıyor. Böylece yazılımı alıp kendi sunucunuza yükleyebilir ve bunun için endişelenmenize gerek kalmaz. Bazı verileri veya benzer şeyleri sızdıracağız

20:46

Nathan Latka

Bu. Yani, temelde şirket içi kurulumlar gibi, bu büyük kurumsal olanlar sizin yaptığınız yerdir. Koltuk başına veya kullanıcı, proje veya rapor sayısı başına ücretlendirme planınız yok

20:57

Nenad Milanovic

Yaparız. Ama girişim bu. Atılgan.

21:00

Nathan Latka

Bekle, bekle. Ücretsiz planınız hakkında sınırsız zaman izleme yılı, um, ürünler ve raporlar mı diyorsunuz?

21:06

Nenad Milanovic

Evet. Ama bulutta. Yani bulutta 10 ve 30 dolara gördüğünüz tüm planlar. Dolayısıyla, kurumsal plan şirket içi sürüm içindir. Böylece kurduğunuz yazılımı alırsınız.

21:18

Nathan Latka

Gördün mü Tamam, çok fazla. Gelirinizin% 80'i bundan geliyor İnsanların sunucularına kurmanızı istedikleri bu işletme planı. Ve web sitenizde görmediğim bu planlarda, rapor başına proje başına koltuk başına ücret, vb. Yaparsınız. Evet, görüyorum. Kullanıcı Başına. Tamam. Başarının anahtarı bu, Gerçekten mi? Demek istediğim, en çok kullandığın yer orası. Geliriniz.

21:39

Nenad Milanovic

Evet kesinlikle. Demek istediğim, bu büyük bir mahremiyet ve güvenlik sorunu ve tüm bunlar, şirketlerin bir şekilde kendi verileri üzerinde kontrol sahibi olma becerisine sahip olmak için çözdükleri endişeleri. Evet ve bunun bedelini ödemeye hazırlar.

21:55

Nathan Latka

Sadece açık olmak için. Ve sonra burada ünlü beşliyle toparlanacağız. Söylediğin 10.000, onbinlerce. Bulut çözümünüzü 20 dolara kullanan 10.000 kişi ayda ortalama 200 bin kaka yapıyor. Bu sadece sizin bulut çözümünüz. Sizin kurumsal sürümünüz olan tamamen başka bir işiniz var. Doğru. Tamam. Anladım. Çok havalı. Ve görüyorsunuz, bu kurumsal sürüm toplam gelirinizin% 80'ini oluşturuyor, bu da ayda 200 bin dolardan en az dört kat fazla olduğu anlamına geliyor. Evet. Tamam. Anladım. Dolayısıyla, kurumsal tarafta aylık bulut tarafınıza ek olarak aylık minimum 800.000 $ 'lık bir İşletmeniz var.

22:34

Nenad Milanovic

Üzgünüm, onu takip etmedim. Kesinlikle. Yani

22:37

Nathan Latka

Sadece bulutunun bu kadar net yürüdüğünü söyledin. Toplam gelirinizin% 80'inin şirket içi çözümünüz olduğunu söylediniz. Bulutta değil. Bu doğru mu? Evet. Bulut çözümünüzden bahsettiğinizi söylediniz. Ayda yaklaşık 19 dolara kullanan on binlerce kişi var, bu da minimum 10.000 kullanıcı olduğunu varsayıyor. Bu, bulut çözümünüz için aylık 200.000 ABD dolarıdır. Bu doğru mu? Evet. Yüklü sürümünüz için gelirinizin en az% 80'inin bulut sürümü değil. Bu, bulut gelirinizin en az dört katı olmalı, yani ayda 200 bin dolar. Sağ? Yani sunucularına yüklediğinizde ayda 208 100.000 $ 'ın dört katı. Ben buyum işte. Bu yüzden sayıları Evet'den alıyorum, yani hepsi bu kadar. Bu tamamen anlamına gelir. İşletme ayda en az bir milyon dolar kazanıyor.

23:31

Nenad Milanovic

Evet, bunu söyleyebiliriz.

23:33

Nathan Latka

Tamam. Genel olarak doğru olduklarından emin olmak istiyorum. Seni çok büyük ya da çok küçük gösterme.

23:37

Nenad Milanovic

Tamam sorun yok.

23:38

Nathan Latka

Tamam. On Prem kurulum, yinelenen bir zamanlayıcı mı?

23:42

Nenad Milanovic

Yineleniyor. O

23:43

Nathan Latka

Tekrarlayan. Evet. Demek istediğim, bak, bu harika bir iş. Yapmalısın. Bunun hakkında konuşmaktan daha mutlu olmalısın. Bu harika.

23:51

Nenad Milanovic

İyi evet. Demek istediğim, her şeyin iş açısından dönüştüğü için çok mutluyum ve gerçekten gelişigüzel bir başlangıçtan şirketlere yardım ettiğimiz veri miktarı açısından süper ciddi bir şeye kadar geldiğimiz yerden çok heyecanlıyım. üstesinden gelmek. Ve aslında büyüdüğüm bazı büyük isimler, ben çocukken ürünlerini kullanarak büyüdüler, anlıyor musunuz? Ve şimdi onlara çok basit bir şekilde hizmet ediyorum

24:20

Nathan Latka

Uygulama. Onu seviyorum. Geçen yıl içinde Prem kurulumlarından kaç tanesini kolaylaştırdınız?

24:27

Nenad Milanovic

Pekala, sanırım tam sayıyı bilmiyorum, ama yaklaşıyoruz, uh, 30 büyük müşterimize ulaşacağız.

24:39

Nathan Latka

Tamam, 30. Evet. Evet, öyle yapar. Prem olanlar için 30 tür. Ve yine, ücretsiz planınızın değeri nedeniyle tüm bu potansiyel müşterileri kullanıcı kaydı için devasa huninizin üst kısmından topluyorsunuz.

24:52

Nenad Milanovic

Evet, varsayım bu. Demek istediğim, bunların birçoğu Tamam, buradalar. Her zaman birinin ücretsiz sürümü kullanması ve ardından bunu şirketlerine tavsiye etmesi hakkında komik bir hikaye vardır. Ve, uh, evet, bu genellikle yükseltme işleminin,

25:10

Nathan Latka

Enterprise. Seviyorum çok mantıklı. Pekala, buraya ünlü beşliyle son verelim. Bir numara. En sevdiğin iş kitabı hangisi?

25:18

Nenad Milanovic

İş kitabı demezdim ama kurgusal olmayan zengin baba diyelim. Yoksul

25:27

Nathan Latka

Baba. Ben iki numarayı seviyorum. Bir CEO var mı? Çalışmasını takip ediyorsun.

25:32

Nenad Milanovic

Elon Musk hakkında çok şey okudum.

25:35

Nathan Latka

Alev makinesinin tam anlamıyla siz misiniz?

25:38

Nenad Milanovic

Hayır, maalesef,

25:39

Nathan Latka

Üçüncüsü, kendi şirketinizin yanı sıra şirketinizi kurmak için en sevdiğiniz çevrimiçi araç nedir?

25:46

Nenad Milanovic

Tanıtım videosu?

25:46

Nathan Latka

Dört numara. Her gece kaç saat uyku?

25:50

Nenad Milanovic

İhtiyacım olduğu kadar. Hadi sekiz diyelim

25:54

Nathan Latka

Saatler. Tamam. Ve evli olmayan bekar çocuklarda durum nedir?

25:58

Nenad Milanovic

Üzgünüm. Bunu açıklayamam.

26:00

Nathan Latka

Evli olup olmadığınızı açıklayamazsınız.

26:03

Nenad Milanovic

Yapamam. Üzgünüm

26:04

Nathan Latka

Bu. Çok komik. Tamam. Orada cevap yok demeyeceğiz. Ah,

26:09

Nenad Milanovic

Evet, sadece özel hayattan bahsetmek istiyorum. Afedersiniz.

26:11

Nathan Latka

Hayır, hayır, bu sorun değil. Bu iyi. Bana kaç yaşında olduğunuzu konuşun.

26:17

Nenad Milanovic

33 yaşındayım.

26:19

Nathan Latka

33. Tamam. Son soru. Bizi 20 yaşındaki halinize geri götürün. Ne bilmesini dilerdin?

26:24

Nenad Milanovic

Aman Tanrım. Bu zor bir soru. En azından bugün bildiğim her şey.

26:30

Nathan Latka

Hayır, bu bir polis çıktı. Taktik bir şey. Zaman ayırabilirsin.

26:38

Nenad Milanovic

Uh, bu ne olabilir? Evet, eğer bilseydim, bu danışmanlık gerçekten ölçeklenebilir bir iş modeli değil. Bu beni çok fazla zaman ve sinirden kurtarırdı.

26:53

Nathan Latka

Beyler, danışmanlık saati ölçeklendirmedi eğer burada beni büyük bir şaşırttı. Sağ? Onlar yapıyorlar ve bulut çözümlerinde on binlerce ödeme yapan müşterileri ayda yaklaşık 19 dolar ile ayda 200.000 dolar arasında para ödüyorlar. Orada, gerçekte gizlilik nedenleriyle neden oldukları yaklaşık 30 kurumsal hesapları var. Yazılımlarını o şirketin yerel sunucularına kurun. Bunlar bir CV hesabı 100.000 $ 'ın kuzeyinde. Yani şirket bugün hep birlikte gelir olarak ayda bir milyon dolardan fazla para kazanıyor. Harika bir ücretsiz motorları var, her ay 42.000 yeni ücretsiz kayıt oluyorlar. Gerçekten değerli ücretsiz araç, 70 kişilik büyüme ekibinin çoğunu yönlendiren Google'da gerçekten iyi bir sıralama sağlıyor. Tamamen önyükleme, sevdiğim ve devam ediyor. Bizi zirveye taşıdığınız için teşekkür ederiz.

27:34

Nenad Milanovic

Beni kabul ettiğin için teşekkürler.

27:35

Gglot

Gglot.com tarafından yazılmıştır.