Clockifyn toimitusjohtaja Nenad Milanovic vs Nathan Latka – Podcast Transcript

Anothor-huippumielenkiintoinen haastattelu, jonka suoritti Nathan Latka ja bootstrapped SaaS -startupin Clockify.com perustaja – Nenad Milanovic. Nauttia!

0:01

Nathan Latka

Hei kaikki. Tämän päivän vieraani tunnetaan melanoomassa. Hän on yrittäjä. 15 vuoden esimieskokemus suunnittelusta ja ohjelmistokehityksestä. Oclockin perustaja. Jos minulla on ajanseurantaohjelmisto, jolla on yli miljoona käyttäjää maailmanlaajuisesti. Hänen yrityksensä toistaa kehittämiä ohjelmistoja, palveluratkaisuja. Mutta sillä on myös omia tuotteita ja se investoi teknologian startupeihin. Juuri nyt. Oletko valmis viemään meidät huipulle?

0:23

Nenad Milanovic

Joo. Kiitos. Kiitos että sain olla täällä.

0:25

Nathan Latka

Joten sallikaa minun vain olla selkeä pinnoite C oing Onko se kuin virasto, joka omistaa kaikki saas-projektisi?

0:31

Nenad Milanovic

Melko paljon. Joo. Okei. Holding-yhtiö

0:33

Nathan Latka

Ja clock ify dot me on sinun suurin.

0:36

Nenad Milanovic

No joo. Tarkoitan, kello, jos olen tällä hetkellä ainoa menestyvä tuote, jota olemme parantaneet

0:42

Nathan Latka

No, meidän pitäisi joko puhua kaikista epäonnistumisista tai voimme keskittyä vain yhteen menestykseen. Kysyn vain suhdetta. Sitten keskitymme kelloon, jos kuinka monta epäonnistui verrattuna tähän? Menestys

0:52

Nenad Milanovic

Kahdeksan. Epäonnistuminen menestykseen.

0:55

Nathan Latka

Rakastan tuota. Okei, puhutaan kellosta. Jos minä Mitä yritys tekee? Miten ansaitset rahaa

0:59

Nenad Milanovic

Tarkoitan, on aikaseurantaohjelmisto, eikö niin? Aika tuttu konsepti. Ja ansaitsemme rahaa laskuttamalla työtilatilauksen. Se maksaa 10 ja 30 taalaa kuukaudessa pilvessä, ja meillä on myös itseisännöity yritysversio, joka maksaa huomattavasti enemmän, koska joka kerta, kun meillä on suuri asiakas, heillä on erityistarpeita, joita meidän on mukautettava. . Joten sieltä saamme 80 % liikevaihdostamme.

1:30

Nathan Latka

Mielenkiintoista. Joten jos tarkastelisit sellaisia keskimääräisiä asiakkaita, jotka maksavat sinulle kuukaudessa tai vuodessa logon perusteella, kuten yrityksen perusteella, ei toimipaikan perusteella, mikä se luku olisi?

1:39

Nenad Milanovic

Joten pilvessä keskimääräinen asiakas maksaa 1919–19 dollaria kuukaudessa. Ja, öh, joo, ja mitä tulee Enterprise Editioniin, se on huomattavasti enemmän, joten en aio vetää sitä tähän keskiarvoon.

1:59

Nathan Latka

Mutta sanoit, että 80 % tuloista tulee yrityskohortilta. Oikea. Joten mikä on yrityskoodi? Puhutaanpa siitä hetki. Yrityksen ydin. Keskimäärin maksaa mitä kuukaudessa.

2:09

Nenad Milanovic

No, se alkaa 450. Se on vähimmäissumma, joka sinun on maksettava saadaksesi yrityksesi kelloa, jos minä yksin

2:17

Nathan Latka

Palvelin.

2:18

Nenad Milanovic

Mutta kuten sanoin, keskimääräinen keskimääräinen summa on paljon suurempi

2:24

Nathan Latka

Okei. No, tarvitsen vähän apua. Ymmärrä tämä, jotta voin muotoilla kysymykseni, eikö niin? Olet joko myymässä 19 dollaria kuukaudessa suunnitelmia s MBS:lle tai myyt 450 dollaria kuukaudessa tavallaan heidän omilla palvelinsuunnitelmillaan. Tai sitten myyt jotain paljon kalliimpaa. Liikaa, paljon suurempia yrityksiä. Mikä se on? Tarkoitan, sinun pääryhmäsi.

2:44

Nenad Milanovic

Joo. Niin? Joten jos määrittelet pääkohortin sen mukaan, mistä suurimmat tulot tulevat, se on suuryritys. Yritykset, kuten HB ja niin

2:55

Nathan Latka

Eteenpäin. Okei. Ja Ja mitä nämä yritykset keskimäärin maksavat sinulle kellosta vuodessa? Jos minä

3:00

Nenad Milanovic

No, se on tyypillisesti satoja tuhansia dollareita.

3:03

Nathan Latka

Okei, mikä on 100 000 taalaa? Kohtuullinen keskiarvo?

3:07

Nenad Milanovic

Se on enemmän kuin se. Joten en voi mennä sen yksityiskohtiin

3:12

Nathan Latka

En halua puhua yksittäisistä asiakkaista, mutta en ymmärrä, onko se 100 vai 900 tuhatta? Siis yleisesti

3:17

Nenad Milanovic

Puhuttaessa, se voi olla 900 tuhatta. Meillä on se ja tai se voi olla 150 tuhatta. Mitä

3:24

Nathan Latka

Onko keskiarvo? Siksi en halua mennä jokaiselle asiakkaalle, koska meillä ei ole aikaa. Keskiarvo yrityksissä. Mikä se on? 200. 300? 400?

3:30

Nenad Milanovic

Olen pahoillani. En voi paljastaa näitä tietoja.

3:32

Nathan Latka

Miksi et voi paljastaa keskiarvoa yrityksesi ytimessä? Emme puhu mistään tietystä asiakkaasta.

3:36

Nenad Milanovic

No, tyypillisesti en välitä näitä tietoja, joten tarkoitan yleensä, että tiedän mitä voin sanoa ja mitä en. Joten, tämä on valitettavasti yksi niistä asioista, joita en voi antaa sinulle tarkasti

3:49

Nathan Latka

Määrä. En ole kunnossa. Oletko jo kertonut minulle, että se on 100 ja 900 välillä? Joten tarkoitan, pyydän sinulta hieman tarkempaa tietoa siitä, että olet jo jakanut perusasiat. Miksi et jakaisi keskiarvoa?

4:00

Nenad Milanovic

No, kuten sanoin, minulla on vain luettelo asioista, jotka tiedän, että voin sanoa, ja joitain muita asioita, joita en ole.

4:08

Nathan Latka

Oletko sinä töissä? Oletko töissä jollekin? Eikö se ole sinun yrityksesi.

4:13

Nenad Milanovic

No, se on minun yritykseni. Olen 100% yrityksen omistaja.

4:17

Nathan Latka

Okei, kuuntele, teen vain parhaani esittääkseni kysymyksiä tietämättä millaista tuo tuomioistuin on. Joten kerro meille lisää taustatarinasta täällä, kun käynnistät yrityksen. Mikä vuosi?

4:26

Nenad Milanovic

Joten se oli, luulisin, että oikea lounas oli elokuussa 2017, ja aloimme rakentaa sitä maaliskuussa. Sanotaan siis, että alkuperäisen version julkaiseminen kesti neljä kuukautta. Joten sanoisin, että elokuu 2017 on syntymäpäivä, jolloin todella julkaisimme tuotteen tuotteeseen

4:47

Nathan Latka

Metsästää. Okei. Ja mitä tiimisi sanoo tänään? Kuinka monta henkilöä tuotteessa?

4:51

Nenad Milanovic

No, luokittelematon. Nyt on noin 70 ihmistä.

4:55

Nathan Latka

70 Joo. Ja mikä on vika? Kuinka monta on insinöörejä?

5:00

Nenad Milanovic

Noin puolet. Eli jotain kaunista ympärillä. Ihmiset ovat suunnittelu-ja laadunvarmistus-tai etupäässä

5:09

Nathan Latka

Ja onko sinulla hintapisteet. Kuulostaa siltä, että sinulla on yrityshintapiste. Sinulla on jonkinlainen myyntiliike. Bill, onko sinulla yksi SDR kaksi A kaksi CS rep Sellainen järjestelmä rakennettu vai ei.

5:20

Nenad Milanovic

No, emme. Emme saa niin montaa yritysversiota koskevia kyselyitä. Joten tyypillisesti, jos se menee tukitiimimme kautta, minä hoidan kaiken myynnin. Joten Joten olen melkein ainoa henkilö, joka keskustelee yrityssopimuksista

5:43

Nathan Latka

Kanssa. Okei, vain siksi, että silloin et voi käsitellä tonnia 100 000 dollaria plus CV:tä. Kaikki tilit vaativat kosketusta. Ja jos olet ainoa kaveri, joka käsittelee niitä, sinulla on raja. Kuinka monta voit käsitellä kuukaudessa?

5:57

Nenad Milanovic

No, kuten sanoin, soitan ehkä yhden puhelun viikossa, jotta sitä voidaan pitää pätevänä liidinä.

6:07

Nathan Latka

Yritys- ja yritystason johtaja.

6:09

Nenad Milanovic

Joo. Kyllä, keskimäärin yksi puhelu viikossa, kun teen, esittelen tuotetta ja näytän sen ihmisille, jotka todella harkitsevat sijoittamista lähtökohtaiseen aikaseurantaratkaisuun.

6:25

Nathan Latka

Ja niin vuodesta 2017 lähtien. Mitä? Olet sulkenut muutaman kourallisen. Ne 234 vai jotain sellaista?

6:30

Nenad Milanovic

Yleensä suljemme yhden yritystilin kuukaudessa.

6:34

Nathan Latka

Joten sinulla on viisi puhelua ja suljet yhden niistä. Joten sinulla on 20 %:n etuoikeus 100 000 dollarin demoon

6:40

Nenad Milanovic

Taso? En sanoisi niin, koska saamme paljon kyselyitä tukisähköpostiimme ja myyntisähköpostiimme. Joten sanoisin, että yksi sadasta tulee puhumaan minulle, eikö niin? Niin? Joten ei, se ei ole. Se ei ole se sulkeminen, eihän? Sitä vain minä

6:58

Nathan Latka

Kysyin vain, kuka tekee yritysmyynnin? Ja sinä sanoit: Olet ainoa henkilö, joka tekee yritysmyynnin. Onko tämä totta?

7:05

Nenad Milanovic

Joten se toimii niin, että jonkun sähköpostit ovat sähköpostiviestejä siitä, että se on verkkosivustolla. Se menee tukitiimiimme, joka on samalla myös myyntitiimi. Mutta sähköpostilla, eikö niin? Joten he tyypillisesti paljastavat lähtökohtien lähtöluvut. Ja tyypillisesti ihmiset eivät vain siirry siihen eteenpäin. Ja sitten, jos he tekevät, ja jos he haluavat puhua tällaisista numeroista, jotka vaativat meitä, jotka voivat itse asiassa tehdä meille kannattavan käyttää niin paljon aikaa yhdellä tilillä. Se tulee minulle. Ja yleensä se on vain 11 puhelua viikossa.

7:48

Nathan Latka

Ja ne ovat yrittäjyyttä. Ne, jotka yrityksesi kohortti saavat 100 000 dollaria plus CVS?

7:54

Nenad Milanovic

Tyypillisesti joo.

7:56

Nathan Latka

Joo. Eli se palasi asiaani. Jos soitat yhden näistä puheluista viikossa, miten, miten? Ja minä sanoin: olet sulkenut. Sanoit sulkevasi yhden niistä kuukaudessa. Jos teet viisi kuukaudessa ja suljet yhden kuukaudessa, se on 20 % suljettu yrityskohortissasi. Onko se tarkkaa?

8:10

Nenad Milanovic

No, jos katsomme suppilon tuota osaa ja olen melko pitkälti suppilon viimeinen osa, se olisi oikein. Mutta voimme tarkkailla sillä tavalla, koska viittauksia on paljon enemmän. Sinä

8:23

Nathan Latka

Tiedäthän, että ymmärrät minut väärin, ja puhun vain pätevistä liideistäsi Enterpriselle. En välitä kaikesta, mitä hänen tukensa En välitä tuhansista johdoista, jotka eivät muutu mihinkään. Puhun pätevistä yritysjohtajista. Joka sanoi, että olet ainoa, joka käsittelee niitä ja käsittelet 11 viikossa. Siis viisi kuukaudessa. Ja minä vain kysyn, oletko sinä? Sanoit, että suljet yhden niistä joka kuukausi viidestä. Se olisi 20 %:n sulkemisprosentti yrityksellesi. Hyväksytyt liidit.

8:50

Nenad Milanovic

No, jos haluat tarkkailla sitä suppilon tuolta osalta, luulisin, että se olisi kyllä,

8:55

Nathan Latka

Me teemme. Yrityksesi liidit menevät muualle kuin työpöydällesi.

8:59

Nenad Milanovic

Huh huh. No joo. Tarkoitan, että jos suljet sopimuksen, se menee suunnitteluun ja tilille.

9:06

Nathan Latka

Siis ennen kaupan tekemistä. Olet ainoa miehen vaatteita, joita sinulla ei ole. Saapuva myyntitiimi keskittyi yritystileihin, joissa on perusta plus palkkio ja SDR CS-edustajan ikään asti.

9:17

Nenad Milanovic

Ei, meillä ei ole sitä.

9:18

Nathan Latka

Joo. Joten se olet sinä. Sinä olet se kaveri. Olet sinä olet sinä olet sateentekijä.

9:22

Nenad Milanovic

No, olen varma, että voisimme parantaa, öh, jos joku parempi tekisi sen, mutta tällä hetkellä se on vain minä, ja se menee melko hyvin. Tarkoitan, että meillä on todella, todella hyvä arvo ilmaisessa tasossa, ja se houkuttelee paljon käyttäjiä

9:39

Nathan Latka

19 dollaria kuukaudessa. Suunnitelma?

9:41

Nenad Milanovic

Minä en tiedä. Meillä on myös suunnitelma, joka on täysin ilmainen. Ja voit rekisteröidä niin monta käyttäjää kuin haluat. Joten, uh,

9:50

Nathan Latka

Puhu minulle siitä, eikö? Tämä on siis kanavasi huippu. Miten ihmiset voivat? Miten ihmiset ylipäätään löytävät sinut?

9:55

Nenad Milanovic

Joten jos kirjoitat ajan seuranta, olemme ensimmäisiä Googlessa. Joten jos kirjoitat time tracker, olemme ensimmäisiä Googlessa. Joten tällä asemalla Googlessa meidän on erittäin helppo päästä kärkeen

10:07

Nathan Latka

Kirjoita vain ajan seuranta Googleen ja ohita mainostulokset. Näen ajan seurannan pisteen vaihtokytkennän pisteen com zap korvan ja luokittelun sitten neljänteen kohtaan, ja sinä sanot, että numero neljä kuljettaa sinulle paljon liikennettä?

10:19

Nenad Milanovic

No, tyypillisesti se on ensimmäinen paikka, joten luulen, että se on vähän erilainen, kun katsot siitä paikasta, jossa olet

10:28

Nathan Latka

Nyt.

10:30

Nenad Milanovic

Kyllä, mutta keskimääräinen sijaintimme on 1,2 tai jotain vastaavaa.

10:35

Nathan Latka

Mutta se on enimmäkseen orgaanista ajamista.

10:38

Nenad Milanovic

Joo, tarkoitan sitä, että käytämme 0 dollaria mainontaan, ja se on suurin osa liikenteestämme. Ja suurin osa suppilon kärjessä olevista liideistämme tulee hakukoneilta.

10:49

Nathan Latka

Tiedätkö, se on vaikuttavaa. Tarkoitan, se on vaikuttava. Alexa-sijoituksesi on myös todella korkea. 9700 liikennesijoitus Yhdysvalloissa Pieni widgettisi rekisteröitymispainikkeiden alla, sillä viime kuussa rekisteröityi 48 210 ihmistä. He ovat vapaita ihmisiä, jotka käyttävät työkalua. Joo, se on todella hienoa. Joten miten sinulla on? Tarkoitan, että siellä on joitain oppitunteja sisäänrakennettu, eikö? Joten miten olet onnistunut sijoittumaan niin hyvin SDO-näkökulmasta? Onko tämä jotain, jossa olet todella hyvä?

11:12

Nenad Milanovic

Ei, tarkoitan sitä, että jos sinä todella teet SEO-analyysin meistä, teet sen. Tulet siihen tulokseen, että Google todella kertoo totuuden, että sisältö on tärkeintä. Eikä kyse ole siitä, että meillä olisi siinä mielessä suuri sisältö. Meillä on jonkinlaisia artikkeleita. Se on vain, että tarjoamme palvelulle ja tuotteelle todella korkean arvon.

11:36

Nathan Latka

Joo, on paljon. Ei ei ei ei. Olen pahoillani, enkä usko sitä. Ja kerron miksi. On monia yrityksiä, joilla on upeimmat tuotteet, mutta kukaan ei tiedä niistä, joten sillä ei ole väliä. Joten heidän on luotava hienoa sisältöä. Upea SE tai upea hiiriloukku, joka saa ihmiset katsomaan tuotetta ja sitten se lumipalloja. Joten en usko, että sinulla on vain paras tuote. Ja maagisesti kaikki muu putosi paikoilleen. Teit asioita taktisesti varmistaaksesi, että sinulla on suppilon yläosa.

12:00

Nenad Milanovic

No, se on hyvä oletus, mutta se ei ole. Se ei ole se. Joten asia on, että jos teet analyysin ajanseurantatuotteiden markkinoista, teet itse asiassa johtopäätöksen, että tuotteemme ilmaisessa versiossa antaa suurimman arvon. Tarkoitan, se on kirjaimellisesti 10 dollaria työtilaa kohti, ja voit rekisteröidä 1000 ihmistä. Joten jos olet yritys, jossa on 100 työntekijää, voit saada ajan seurannan lisäominaisuuksilla 10 taalalla kuukaudessa.

12:26

Nathan Latka

Ymmärrätkö, olen samaa mieltä kanssasi, eikö? Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että sinulla on arvokkain. Sanon, että pidän sinut sanastasi. Sinulla on arvokkain ilmainen tuote. En kiistä sen kanssa. Väitän, että sinulla voi olla arvokkain ilmainen tuote, mutta silti kukaan ei löydä sinua. Olet tehnyt taktisia asioita varmistaaksesi, että ihmiset pitävät sinua tästä S eo -sijoituksesta ja siitä, mitä kysyn. Miksi pyörität silmiäsi, kun sanon, että ihmiset eivät pidä sinua melussa numero 35.

12:49

Nenad Milanovic

Tiedän, että se kuulostaa mahdottomalta ja hullulta, mutta meillä on itse asiassa vain yksi henkilö, joka tekee S e O:n. Ja kuten sanoin, jos teet analyysin, jos käytät jotain noista työkaluista laskeaksesi paluulinkkejämme ja niin edelleen, kuten kaikki Näihin asioihin, joihin ihmiset keskittyvät, tulet huomaamaan, että olemme vähän perseestä. Eli en tiedä mitä Google pitää meistä, mutta olettaisin, että suuri joukko ihmisiä tulee rekisteröitymään ja palaamaan uudelleen. Joten okei, olettamus.

13:19

Nathan Latka

Sain sen. Se on tarpeeksi reilua. Sanot, että se ei ole s C o -leikkiä. Google vain tunnistaa, että ihmiset palaavat sivustolle yhä uudelleen ja uudelleen ja että monet ihmiset kirjautuvat joka kuukausi ja he ottavat tämän huomioon sivusijoituksessaan.

13:29

Nenad Milanovic

Niissä on jonkinlainen mekanismi. Tarkoitan, että jos napsautat tulosta ja jos puolen sekunnin kuluttua napsautat takaisin, he tietävät siitä, joten heidän ei tarvitse. He eivät Heidän ei tarvitse ottaa tietojasi selaimestasi. He saavat tietää siitä. Luulen, että se liittyy siihen, koska meillä ei ole paluulinkkejä, joita meillä ei ole. Meillä ei ole PR:tä. Olet itse asiassa ensimmäinen kaveri, joka otti meihin yhteyttä antaakseen meille jonkinlaisen suojan.

13:55

Nathan Latka

Se tarkoittaa, että olen aika älykäs, koska rakennat jotain aika erikoista, eikö niin?

13:59

Nenad Milanovic

No, se on. Mutta kuten sanoin, kukaan, öh, kukaan ei kata sitä sillä tavalla, että ei ole olemassa isoa kanavaa, joka todella olisi kertonut meistä kuka kuka? WHO

14:10

Nathan Latka

Kiinnostaako lehdistö? Ne peittävät. Ne kattavat yleensä muutenkin paskayhtiöt, jotka ovat keränneet kasan pääomaa, jotka polttavat käteistä ja perustajat ovat rikki. Teet sen oikein, eikö niin? Siksi haluan saada sinut mukaan.

14:19

Nenad Milanovic

No kiitos. Omistaa

14:21

Nathan Latka

Sinä? Pidä kiinni. Pidä kiinni. Pidä kiinni. Oletko kerännyt pääomaa? Oletko saappaat kiinni? Rakastan sitä. Katso, tiesin, että tulen pitämään sinusta paljon. Tämä on täydellinen. Joten bootstrapped. Hmm, miten olet Kun käynnistit yrityksen vuonna 2017, miten rahoitit alkuperäisen kasvun. Tuliko se Coenin muun viraston tuloista?

14:38

Nenad Milanovic

Joo. Joten anna minun kertoa sinulle, että konsulttialalla sinulla ei ole projektia. Aina, ehkä joillakin yrityksillä on aina jokin projekti. Mutta joskus käy niin, että sinä olet penkillä, eikö niin. Ja siihen aikaan meillä oli kahdeksan insinööriä penkillä, enkä tiennyt mitä tehdä heidän kanssaan. Ja minä ajattelin: Voi, rakennetaan ajanseuranta. Joten julkaisimme tuotteen neljän kuukauden työskentelyn jälkeen kahdeksan insinöörin kanssa, ja alkuperäinen versio oli itse asiassa varsin hyödyllinen. Joten se oli tietysti buginen. Eikä meillä ollut maksettuja suunnitelmia, mutta siitä oli tarpeeksi hyötyä meille ja monille kollegoillemme. Ja niin se syntyi

15:20

Nathan Latka

Ja kuinka monta yhteensä viimeisen kolmen vuoden aikana, eikö niin? Vuodesta 2017 tänään. Kuinka monta asiakasta yhteensä palvelee nyt?

15:26

Nenad Milanovic

Joten, okei, joten jos puhumme kuukausittaisista aktiivisista käyttäjistä pilvessä, meillä on noin 600 000,

15:36

Nathan Latka

Okei, nyt maksetaan. Ovatko ne ilmaisia ja maksullisia?

15:39

Nenad Milanovic

Nyt suurin osa heistä ei ole maksettu. Ja mitä tulee maksullisiin asiakkaisiin, meillä on, se on, se on intensiivistä. Tuhansia, mutta aktiivisia käyttäjiä paljon enemmän. Niin

15:52

Nathan Latka

Okei. Voitko jakaa, kun sanot siitä kymmeniä? Tarkoitan, voitko kertoa tarkemmin, kuten 40 000 tai 50 000?

15:59

Nenad Milanovic

Ei, olen pahoillani. En voi vain sanoa, että se on kymmeniä tuhansia.

16:03

Nathan Latka

Okei, se on hyvä. Otan sen periaatteessa oikein. Otan pahimman tapauksen, eli 10 000 ihmistä maksaa. Sanoit, että suunnitelma on 19 taalaa kuukaudessa. Joten siitä tulee kaksi. Noin 200

16:13

Nenad Milanovic

1000. Keskiarvo tekee keskiarvon. Meillä on 10 ja 30 taalaa kuukaudessa, joten keskimäärin 19.

16:20

Nathan Latka

Viileä. Joten jälleen, olettaen pahimman skenaarion, sanoit kymmeniä tuhansia. Oletetaan vain, että 10 000, joka on vähintään 20 taalaa kuukaudessa, tuo sinulle tällä hetkellä noin 200 tuhansia tuloja kuukaudessa. Onko se yleensä oikein?

16:32

Nenad Milanovic

No joo, on hyvä olettaa, että se onnistuu,

16:37

Nathan Latka

Että se on hyvä. Ja miltä kasvuvauhti sitten näyttää viimeisen 12 kuukauden aikana? Eli jos sinua kutsutaan tänään pohjoiseen 20:stä, missä meillä oli tasan vuosi sitten, tiedätkö?

16:46

Nenad Milanovic

Joten mitä tulee tuloihin, se ei hidastu. Siitä lähtien, kun aloimme veloittaa jostain, tulomme ovat kasvaneet 20 lähes 30 % kuukausittain. Okei? Edelleen näin. Joten katson tavallaan joka kuukausi ja toivon, että se ei aio hidastua, eikä se edelleenkään hidastu

17:06

Nathan Latka

Alas. Muistatko? En voi tehdä sitä laskelmaa päässäni niin nopeasti, 20 % kuukausittaista kasvua viimeisten 12 kuukauden aikana. Tarkoitan siis, voitko auttaa minua tässä asiassa? Muistatko siis mitä olet tekemässä? Vuosi sitten?

17:18

Nenad Milanovic

No, aloitimme lataamisen huhtikuussa 2000 ja 18

17:22

Nathan Latka

Aha, ok. Huhtikuuta siis. Eli kirjaimellisesti noin vuosi sitten. Joo. Okei. Saanen kysyä toisenlaisen kysymyksen, kun suljit vuoden 2018, joten se olisi ollut kuusi tai seitsemän kuukautta sitten. Muistatko mikä olit? Mitä? Joulukuu 2018 MRR oli,

17:37

Nenad Milanovic

Vaikka muistaisinkin, en pystyisi kertomaan. Kerro se julkisesti näin. Okei, kukaan ei tee niin. Tällaista tietoa löytyy netistä.

17:47

Nathan Latka

Et ole kuunnellut sinua. En ole kuunnellut ohjelmaa, minulla on ollut lähes 3000 ihmistä, ja melkein jokaisella heistä on. Joten olet vain ainutlaatuinen kaveri. Mutta pidän siitä, että se toimii. Okei,

17:56

Nenad Milanovic

Joten olen pahoillani siitä.

17:57

Nathan Latka

Älä pyydä anteeksi. Minusta se on hyvä. Haluan kuitenkin sanoa, että on reilua sanoa, että viimeisten 12 kuukauden aikana olet mennyt tyhjästä kahdeksan insinöörin joukkoon ja palanut tyhjästä yli 200 000 dollariin kuukaudessa. Se on tarkkaa. Loistava. Miten olet Mihin päätit sijoittaa maksumuurin maksuttomaan muuntamiseen? Tiedätkö, sinulla on 42 000 ihmistä rekisteröitymässä joka kuukausi ilmaiseksi. Mistä tiedät, mistä aloittaa lataaminen?

18:20

Nenad Milanovic

Joten se, mitä teimme, oli mielestäni melko reilua. Joten kaikki, mitä aloitimme, oli ilmaista ja se alkoi houkutella käyttäjiä. Kaikki on edelleen ilmaista. Ja huhtikuussa 2017 lisäsimme joukon uusia ominaisuuksia, joista sanoimme: Okei, tämä on tavaraa, jota aiomme ladata. Emme siis vie pois mitään, mikä oli ennen ilmaista. Tässä siis jotain uutta. Ja jos haluat niitä, maksat meille 10 taalaa kuukaudessa ja sitten, pari kuukautta myöhemmin, itse asiassa, noin kuuden kuukauden kuluttua, lisäsimme toisen erän ominaisuuksia, joille sanoimme: Okei, nämä ovat premium-ominaisuuksia. Jos tarvitset näitä, maksa meille 30 taalaa.

18:57

Nathan Latka

Työtilaa kohden. Pidä kiinni. Selvyyden vuoksi, eikö teillä ole mitään käyttöön perustuvaa myyntiä? Kaikki on ominaisuuksiin perustuvaa myyntiä

19:07

Nenad Milanovic

Tarkalleen. Joten kuten sanoin, vaikka sinulla olisi satoja työntekijöitä, maksat silti 30 taalaa kuukaudessa.

19:15

Nathan Latka

Pidä kiinni. Jos minulla on 10 000 työntekijää ja tarvitsen vain pääsyn A P:hen. En poissa integraatioita, joita voin saada. Voin tehdä sen nollalla 0 dollarin suunnitelmassasi. Jep. Joo. Joten ainoa, mitä kysyn, on ainoa syy, miksi ihmiset maksavat 10 dollaria kuukaudessa. Sanotaan nyt, että tiimissäni on vielä 10 000 ihmistä. Voisin maksaa vain 30 taalaa kuukaudessa kaikista 10 000:sta työkalun käytöstä, ja he saavat piilosivuja, hälytyksiä, projektimalleja ja aikaa muille. Joten se on 30 taalaa, koska se ei ole per istuin. Se on 30 dollaria kuukaudessa koko 10 000 hengen yritykselle.

19:51

Nenad Milanovic

Tarkalleen

19:52

Nathan Latka

Miten et menetä rahaa minulta? 10 000 aktiivisen käyttäjän palveleminen maksaa sinulle enemmän, sitten 30 dollaria kuukaudessa.

20:00

Nenad Milanovic

No, ehkä salaisuus on se, että suurin osa työntekijöistäni on Serbiassa.

20:06

Nathan Latka

Ei. AWS:ssä myytyjen tuotteiden kustannukset 10 000 aktiivisen käyttäjän palvelemiseksi.

20:14

Nenad Milanovic

Ei. Ehkä jos tarjoat kuvia, kuten JPEG tai jotain. Mutta jos todella seuraat aikaa, kaikki nämä aikamerkinnät ovat todella pieniä. Tapahtuma.

20:24

Nathan Latka

Anna minun kysyä kysymys. Sanoit käsitteleväsi. Sinulla ei ole vaihtoehtoja 100 000 dollarilla vuodessa. Mutta kerroit minulle tekemäsi 100 000 dollarin vuosisopimukset. Mitä ihmiset siis ostavat? 200 000 dollaria vuodessa, jos kallein, kallein suunnitelmasi on 450 taalaa kuukaudessa.

20:39

Nenad Milanovic

Kyllä, mutta se on itse isännöimä. Joten voit ottaa ohjelmiston, asentaa sen omalle palvelimellesi etkä murehdi siitä. Aiomme vuotaa tietoja tai muuta sellaista

20:46

Nathan Latka

Että. Joten nuo suuryritykset ovat siellä, missä teet, kuten periaatteessa prem-asennuksissa. Sinulla ei ole suunnitelmia, missä veloitat istumakohtaa tai käyttäjiä, projekteja tai raportteja kohden.

20:57

Nenad Milanovic

Me teemme. Mutta se on yritys. Yritys.

21:00

Nathan Latka

Odota, odota. Sanotteko, rajoittamaton aika seuranta vuosia, um, tuotteita ja raportteja ilmainen suunnitelma?

21:06

Nenad Milanovic

Jep. Mutta pilvessä. Joten kaikki ne suunnitelmat, jotka näet pilvessä 10 ja 30 taalalla. Joten yrityssuunnitelma on paikan päällä olevalle versiolle. Joten saat asentamasi ohjelmiston.

21:18

Nathan Latka

Näinkö minä? Okei, niin paljon. 80 % tuloistasi tulee tästä Nämä tämä yrityssuunnitelma, jossa ihmiset haluavat sinun asennettavan heidän palvelimelleen. Ja noissa suunnitelmissa, joita en näe verkkosivustollasi, veloitat per paikka per projekti ja raportti jne. Joo, näen. per käyttäjä. Okei. Se on avain menestykseesi, todella? Tarkoitan, siellä ajat eniten. Sinun tulosi.

21:39

Nenad Milanovic

Aivan juuri niin. Tarkoitan, se on iso kysymys yksityisyydestä ja turvallisuudesta, ja kaikki nämä huolenaiheet, jotka yritykset ratkaisevat tavallaan, jotta he voivat hallita tietojaan. Kyllä, ja he ovat valmiita maksamaan siitä,

21:55

Nathan Latka

Ihan vain selvyyden vuoksi. Ja sitten päätämme tähän kuuluisaan viiteen. Sanoit 10 000, kymmeniä tuhansia. Sanotaanpa vaikka sitä, että 10 000 ihmistä, jotka käyttävät pilviratkaisuasi 20 dollarilla, maksavat keskimäärin 200 tuhatta kuukaudessa. Se on vain sinun pilviratkaisusi. Sinulla on aivan toinen yritys, joka on yritysversiosi. Oikea. Okei. Sain sen. Todella siistiä. Ja näet, että yritysversio muodostaa 80 % kokonaistuloistasi, mikä tarkoittaa, että se on vähintään neljä kertaa niin suuri kuin 200 tuhatta kuukaudessa. Jep. Okei. Sain sen. Sinulla on siis periaatteessa vähintään 800 000 dollarin liiketoimintaa kuukaudessa yrityspuolellasi 200 000 dollarin kuukausittaisen pilvipuolen lisäksi.

22:34

Nenad Milanovic

Anteeksi, en seurannut sitä. Tarkalleen. Niin

22:37

Nathan Latka

Sanoit sanovasi, että vain pilvesi kävelee hyvin selvästi. Sanoit, että 80 % kokonaistuloistasi on omatoimiratkaisusi. Se ei ole pilvessä. Onko se oikein? Joo. Sanoit, että sanoit sen pilviratkaisustasi. Sinulla on kymmeniätuhansia ihmisiä, jotka käyttävät sitä noin 19 dollarilla kuukaudessa, mikä tarkoittaa, että käyttäjiä on vähintään 10 000. Se on 200 000 dollaria kuukaudessa pilviratkaisussasi. Onko se oikein? Jep. Jotta asennettu versio, ei pilviversio, olisi vähintään 80 % tuloistasi. Sen on oltava vähintään neljä kertaa pilvitulot, jotka ovat 200 tuhatta kuukaudessa. Eikö? Joten neljä kertaa 208 $ 100 000 kuukaudessa asennettuna heidän palvelimelleen. Ja sitä minä olen. Siksi saan numerot Joo, joten se tarkoittaisi kaikkea. Se tarkoittaisi kokonaan. Yritys tekee vähintään miljoona dollaria kuukaudessa.

23:31

Nenad Milanovic

No joo, voisimme sanoa niin.

23:33

Nathan Latka

Okei. Haluan vain varmistaa, että ne ovat yleensä tarkkoja. Älä saa sinua näyttämään liian suurelta tai liian pieneltä.

23:37

Nenad Milanovic

Okei ei hätää.

23:38

Nathan Latka

Okei. Onko Prem-asennus tuo yksi ajastin että toistuva?

23:42

Nenad Milanovic

Se on toistuvaa. Se

23:43

Nathan Latka

On toistuva. Joo. Tarkoitan, tämä on hieno bisnes. Sinun pitäisi Sinun pitäisi. Sinun olisi pitänyt olla iloisempi puhuessasi siitä. Sepä hienoa.

23:51

Nenad Milanovic

No joo. Tarkoitan, olen erittäin iloinen siitä, että kaikki on muuttunut liiketoiminnan suhteen, ja olen erittäin innoissani siitä, mistä olemme tulleet, todella satunnaisesta alusta johonkin erittäin vakavaan sen tietomäärän suhteen, jota autamme yrityksiä. kahva. Ja, öh, ja jotkut suuret nimet, jotka itse asiassa kasvoin, varttuivat käyttäessään heidän tuotteitaan, kun olin lapsi. Ja nyt palvelen niitä hyvin yksinkertaisella tavalla

24:20

Nathan Latka

Sovellus. Rakastan sitä. Kuinka monta Prem-asennusta olet toteuttanut kuluneen vuoden aikana?

24:27

Nenad Milanovic

Noh, en taida tietää tarkkaa määrää, mutta olemme lähellä, uh, aiomme saavuttaa 30 isoa asiakasta.

24:39

Nathan Latka

Okei, 30. Joo. Joo, se tekee siitä niin. 30 samanlaista Premissä. Ja jälleen kerran, keräät kaikki nämä liidet valtavasta suppilon yläosasta käyttäjien rekisteröitymistä varten ilmaisen suunnitelmasi arvon vuoksi.

24:52

Nenad Milanovic

No joo, se on se oletus. Tarkoitan, paljon näitä Okei, ne ovat täällä. Aina on hauska tarina siitä, että joku käyttää ilmaista versiota ja suosittelee sitä sitten yritykselleen. Ja, joo, näin tyypillisesti päivitys tapahtuu aina

25:10

Nathan Latka

Yritys. Rakastan siinä on paljon järkeä. Selvä, päätetään tähän kuuluisaan viiteen. Numero yksi. Mikä on sinun suosikki bisneskirjasi?

25:18

Nenad Milanovic

No, en sanoisi bisneskirjaksi, mutta sanotaan, että tietokirjallisuus olisi rikas isä. Huono

25:27

Nathan Latka

Isä. Pidän numerosta kaksi. Onko toimitusjohtajaa? Seuraat hänen opiskeluaan.

25:32

Nenad Milanovic

Olen lukenut paljon Elon Muskista.

25:35

Nathan Latka

Omistatko sinä kirjaimellisesti liekinheittimen?

25:38

Nenad Milanovic

Ei valitettavasti,

25:39

Nathan Latka

Kolmanneksi, mikä on suosikkisi verkkotyökalusi yrityksen rakentamiseen oman omasi lisäksi

25:46

Nenad Milanovic

Traileri?

25:46

Nathan Latka

Numero neljä. Kuinka monta tuntia unta joka yö?

25:50

Nenad Milanovic

Niin paljon kuin tarvitsen. Sanotaan vaikka kahdeksan

25:54

Nathan Latka

Tuntia. Okei. Ja mikä on naimisissa olevien sinkkulasten tilanne?

25:58

Nenad Milanovic

Olen pahoillani. En voi paljastaa sitä.

26:00

Nathan Latka

Et voi paljastaa oletko naimisissa vai et.

26:03

Nenad Milanovic

En voi. Anteeksi

26:04

Nathan Latka

Että. Niin hauska. Selvä. Ei, me vain sanomme, että ei vastausta. Öh,

26:09

Nenad Milanovic

Joo, haluan vain puhua yksityiselämästä. Anteeksi.

26:11

Nathan Latka

Ei, ei, se on hyvä. Se on hyvä. Puhu minulle kuinka vanha olet.

26:17

Nenad Milanovic

Olen 33.

26:19

Nathan Latka

33. Okei. Viimeinen kysymys. Vie meidät takaisin 20-vuotiaan itsesi luo. Mitä toivoisit hänen tietävän?

26:24

Nenad Milanovic

Herranjumala. Se on vaikea kysymys. Ainakin kaikki mitä tiedän tänään.

26:30

Nathan Latka

Ei, se on poliisi. Jotain, jotain taktista. Voit ottaa aikaa.

26:38

Nenad Milanovic

Ai mikä se olisi? Kyllä, jos tietäisin, tuo konsultointi ei todellakaan ole skaalautuva liiketoimintamalli. Se säästäisi minulta paljon aikaa ja hermoja.

26:53

Nathan Latka

Kaverit, konsultointi ei skaalaa kelloa, mikä yllättää minua täällä. Eikö? He tekevät, ja kymmenet tuhannet pilviratkaisunsa maksavat asiakkaat maksavat noin 19 dollaria kuukaudessa - 200 000 dollaria kuukaudessa. Siellä heillä on noin 30 yritystiliä, joihin he todella aiheuttavat tietosuojasyistä. Asenna heidän ohjelmistonsa kyseisen yrityksen paikallisille palvelimille. Ne ovat pohjoispuolella 100 000 dollaria CV-tiliä kohti. Joten yritys tekee yhteensä yli miljoona dollaria kuukaudessa tuloja tänään. Heillä on loistava ilmainen moottori, 42 000 uutta ilmaista rekisteröitymistä joka kuukausi. Todella arvokas ilmainen työkalu antaa heille todella hyvän sijoituksen Googlessa, mikä on ajanut suurimman osan 70 hengen kasvutiimistä. Täysin bootstrapped, josta pidin ja edelleen. Kiitos, että vietit meidät huipulle.

27:34

Nenad Milanovic

Kiitos, että sain minut.

27:35

Gglot

Litteroi Gglot.com